Menghimpun hasil-hasil penulisan karya penulis-penulis muda Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Midin, Kuala Terengganu.

Monday, July 27, 2009

malunya aku

Pada cuti persekolahan yang lalu aku terlah diminta oleh ibuku untuk ke pasar. Aku diminta ke pasar kerana ibuku teringin untuk makan satar.

Aku dengan perasaan malas terus ke pasar. Setibanya aku di pasar aku terus menuju ke gerai satar. Aku memesan satar RM5.

Aku meminta tauke kedai supaya mengasingkan satar tersebut kepada tiga bahagian iaitu RM2,RM2, dan RM1. Apabila aku tiba di rumah alangkah terkejutnya aku aapabila mendapati aku membawa balik satar bernilai RM6.

Sekali lagi aku diminta ke pasar untuk membayar balik RM1. aku memberitahu perkara tersebut kepada tauke kedai. Dengan selambanya dia memberitahu bahawa dia sengaja memberi lebih kepada orang yang membeli RM5.

Aku dengan malunya meninggalkan tauke itu tanpa mengucapkan tarima kasih. Sehingga sekarang aku tak boleh melihat orang menjual satar aku akan ketawa kerana teringatkan peristiwa tersebut.

1 comments:

Hidayatullah said...

bese la tu
kate jujur kan..hu2

Powered By Blogger